Heb je een interessant gesprek gehad met iemand op een beurs? Of ben je iemand tegengekomen bij een netwerkborrel en wil je dat diegene jouw contactgegevens krijgt? Dan is het van groot belang om een visitekaartje te hebben dat eruit springt. Visitekaartjes zijn er in veel verschillende soorten, maten en materialen. Wat past het beste bij jouw merk? Je visitekaartjes laten drukken kan tegenwoordig heel makkelijk online.

Welke informatie zet je nou allemaal op het visitekaartje?

Probeer een goede balans te vinden tussen je persoonlijke gegevens, kleur en genoeg ruimte. Een kaartje die vol met tekst staat en tig verschillende kleuren bevat is niet overzichtelijk en zeker niet aantrekkelijk om te lezen. Deze volgende zaken moeten in ieder geval aanwezig zijn:

Bedrijfsnaam

Jouw eigen naam

Jouw functie binnen het bedrijf

(Mobiele) Telefoonnummer

E-mailadres

Website

Logo

Bedrijfsnaam:

Je bedrijfsnaam is één van de belangrijkste componenten op je visitekaartje. Deze mag dan ook best prominent aanwezig zijn. Speel tijdens het ontwerpen met verschillende groottes. Het is belangrijk dat de lezer deze in één oogopslag kan zien.

Jouw eigen naam:

Natuurlijk moet je eigen naam terug te vinden zijn op het kaartje. Ook jouw naam mag groot aanwezig zijn op je kaartje. Jij bent namelijk degene met wie de lezer in contact is gekomen.

Jouw functie binnen het bedrijf:

Een minder belangrijk onderdeel. Het is dus niet iets wat er direct hoeft uit te springen.

Telefoonnummer en E-mail adres:

Vind je het belangrijk dat je wordt gebeld? Dit kun je zelf beïnvloeden door te spelen met lettergroottes. Wil je liever dat mensen je mailen? Zet deze dan dikgedrukt en op een zichtbare plek gepositioneerd.

Website:

Het kan zijn dat je een website hebt gemaakt waarop bijvoorbeeld jouw portfolio te zien is. Dit is natuurlijk een mooie kans om je werk te laten zien.

Het logo van het bedrijf:

Deze is vaak in het groot op de achterkant terug te vinden. Mocht er op de voorkant nog genoeg ruimte zijn, zou je ervoor kunnen kiezen deze ook nog op de voorkant terug te laten komen. Kan dit niet, voeg dan de kleuren of elementen uit het logo toe op de voorkant. Dit, zodat het visitekaartje een goede doorvertaling is van de huisstijl van het merk en/of bedrijf.

Nu weet je dus hoe je een visitekaartje kunt ontwerpen. Benieuwd naar andere manieren om op te vallen als bedrijf? Zo kun je bijvoorbeeld verpakkingen laten bedrukken bij Drukwerkdeal.nl.