IT Algemeen
Digitalisering is een belangrijke ontwikkeling in het klantcontact. Er zijn bedrijven die costumer services helemaal hebben gedigitaliseerd, maar tegelijkertijd heeft menselijk contact nog steeds toegevoegde waarde. Volgens Steven van Belleghem, expert op het gebied van klantcontact, moeten bedrijven zorgen dat digitalisering en persoonlijk contact elkaar versterken. Hogere verwachtingen door technologie Door de technische vooruitgang zijn de verwachtingen enorm gestegen. Op het vlak van snelheid, gebruiksgemak, maar ook op het gebied
De invloed van IT op supply chain management is immens. En het eind is nog niet in zicht. Computers bestaan in feite pas zo’n vijftig jaar. Destijds waren ze zo groot als een klaslokaal, enorm langzaam en stand alones: er was geen verbinding met andere computers. De tijden zijn veranderd, met enorme gevolgen voor ons dagelijks leven. Ontwikkelingen van IT in de laatste decennia Walther Ploos van Amstel is lector
Alles wat openbaar mag worden kan in de cloud gezet worden, maar de rest niet. De vorm van data opslag verschilt per organisatie of dienst. “Het classificeren is lastig. Want heb je te laag ingezet, dan is het lastig te verhogen. Je gegevens liggen dan al op straat”, zegt Brenno de Winter, onderzoeksjournalist op het gebied van ICT en beveiliging. Beveiligingsproblemen Bij persoonsgegevens is het wettelijk verplicht dat er sprake
In het regeerakkoord is afgesproken dat de dienstverlening door de overheid beter moet. Zo moeten bedrijven en burgers uiterlijk in 2017 zaken die ze met de overheid doen, zoals het aanvragen van een vergunning, digitaal kunnen afhandelen. Hoe ver is de digitale overheid anno 2016? Visiebrief digitale overheid 2017 In de Visiebrief digitale overheid 2017 beschrijft minister Plasterk van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) hoe de overheid
Goede informatie is belangrijk. Op het juiste moment over de juiste informatie kunnen beschikken is essentieel. Alleen dan kunnen bestuurders goede beslissingen nemen, ondernemers zaken doen en burgers meedenken over en reageren op zaken die hen aangaan. Dat vereist van de overheid niet alleen een optimale digitalisering maar ook een uitstekend informatiemanagement. Om dat te bereiken is al vanaf de eerste stap samenwerking tussen alle betrokken partijen nodig. Risico van
Voor het versturen en opslaan van data is steeds meer bandbreedte nodig. Maar een probleem is dat niet, vindt Erik Huizer, hoogleraar internettoepassingen aan de Universiteit van Utrecht en CTO van SURFnet. Want wie in een digitale file terecht dreigt te komen, kan met een aansluiting op een glasvezelnetwerk snel uit de problemen zijn. Huizer bestudeert onder meer de gevolgen van internet voor innovaties. Daarnaast is hij CTO van SURFnet,
Het medialandschap verandert sterk sinds de komst van het internet. Ineens is er sprake van tweerichtingsverkeer. De ware kracht van het internet begint langzamerhand steeds duidelijker te worden. Het wereldwijde web begint daadwerkelijk een netwerk te worden. Discussiegroepen, social media, blogs: iedereen kan zijn of haar mening over van alles en nog wat de wereld insturen en doet dat dus ook. Een kleine blik op Facebook of Twitter leert dat
Zonder computersystemen die het transport en logistiek plannen en coördineren, zou alles in het honderd lopen. Supply Chain Management kan anno 2014 niet meer zonder ICT. “Het is vanzelfsprekend”, vindt de nieuwe voorzitter van Transport en Logistiek Nederland (TLN), Arthur van Dijk. “En zelfs meer dan men vermoedt. We vinden het heel gewoon dat een pakketje keurig op tijd thuis wordt afgeleverd, maar daar zit natuurlijk heel veel achter.” ERP