Artificial Intelligence
Het onderhouden van het contact met klanten en het maken van deals gaat in de basis om het sluiten van compromissen, en lange tijd werd gedacht dat alleen mensen daartoe in staat waren. Maar is dat nog steeds zo? Of heeft Artificial Intelligence (AI) naast het overnemen van fysiek werk ook toepassingen die we nooit eerder voorzien hebben? Compromissen maken Een potje schaken met een computer is als bieden tegen
De ontwikkelingen op het gebied van automatisering en Artificial Intelligence roepen veel angst op voor de toekomstige werkgelegenheid, en deze angst is niet ongegrond. Maar hoewel er banen gaan verdwijnen, zal er ook nieuw werk ontstaan. Onderzoeksbureau McKinsey heeft op basis van observeerbare trends een schatting gemaakt van de werkgelegenheid in 2030. Stijgende inkomens en consumptie in opkomende economieën McKinsey heeft eerder geschat dat de wereldwijde consumptie kan groeien tot
In een periode waarin we de ontwikkelingen op het gebied van automatisering en Artificial Intelligence (AI) bijna niet kunnen bijbenen, hebben wetenschappers van McKinsey bestudeerd hoe automatisering de arbeidsmarkt gaat veranderen. Toekomst van de arbeidsmarkt Onze technologiegedreven wereld zit vol met uitdagingen. Zelfrijdende auto’s, dataverzameling in de agrarische sector en algoritmes die ingezet worden in de klantenservice, allemaal veelbelovende nieuwe vormen van automatisering. Maar hoewel deze technologieën de productiviteit verhogen
Europa boekt lichte vooruitgang op het gebied van Artificial Intelligence (AI), maar moet nog onderdoen voor China en de Verenigde Staten. Dit zijn de koplopers in wat nu al de vierde industriële revolutie wordt genoemd. Wat moet Europa doen om de kansen van deze innovatieve technologie volledig aan te grijpen? 1. Volg en geef het goede voorbeeld Europese overheden moeten ambitieuze digitaliseringsdoelen stellen voor hun publieke sector. Wanneer ze hun
Digitale technologieën oefenen al jaren invloed uit op ons privé- en werkleven, en velen vinden die invloed al te groot. Toch is er nog sprake van een ongerealiseerd potentieel, omdat innovaties niet gelijkmatig plaatsvinden op de wereld. Technologie is voortdurend in ontwikkeling, maar het Europese aandeel is nog altijd bescheiden. Dit klinkt misschien vreemd gezien de enorme Europese adaptatie van smartphones, mobiel internet, e-commerce en cloud computing. Big data maakt
Artificial Intelligence is steeds belangrijker aan het worden in het bedrijfsleven. Een groeiend aantal bedrijven begint het potentieel van AI in te zien. Dit heeft ertoe geleid dat deze technologische ontwikkeling nu zelfs doorgedrongen is tot bedrijven buiten het digitale vakgebied. Het succes van AI wordt onderstreept door een grootschalige enquête onder 3073 bestuurders en 160 internationale casestudies. Deze enquête werd uitgevoerd door McKinsey Global Institute en resulteerde in 10